Onze werkwijze

hypotheekgesprek

Staat u op het punt om een huis te kopen? Dan het is tijd om een hypotheek af te sluiten! Bij Aastad helpen we u met het hele proces, van kennismaking tot afsluiting én gedurende de looptijd. Stap voor stap zorgen onze medewerkers ervoor dat u de beste dienstverlening van ons krijgt. U kunt onafhankelijkheid van professionaliteit van ons verwachten en u zult bij ons altijd op de eerste plek staan.

Kennismaking

Als eerste is het belangrijk om kennis met elkaar te maken. Dit doen wij met een oriënterend hypotheekgesprek. Dit eerste gesprek is geheel gratis en vrijblijvend en onze adviseur zal met u kijken naar uw persoonlijke en financiële situatie. Zo weet u precies hoeveel u kunt lenen, tegen welke voorwaarden en waar u aan toe bent. Dienstverleningsdocument Hypotheekvraag 

Informatie

Om hypotheeknemer en -gever met elkaar te verbinden, hebben we van u informatie nodig. Belangrijke documenten moet u bij elkaar vinden en aan ons geven, zodat wij een volledig dossier op kunnen bouwen ter voorbereiding op de af te sluiten hypotheek. In deze fase geeft u akkoord op onze dienstverlening, spreken wij een vaste prijs met u af en gaan wij onze uiterste best doen om de best passende hypotheek voor uw situatie te vinden.

Advies en bemiddeling

Nadat u alle benodigde gegevens aan ons hebt toegestuurd, is het tijd om u te voorzien van onafhankelijk hypotheekadvies. Aastad is niet verbonden aan één of enkele aanbieders, dus kunnen wij een hele grote groep aanbieders voor u vergelijken om zo de ideale hypotheek te vinden. Wij geven u advies en u krijgt in deze fase de kans om al uw vragen aan ons te stellen. Zo vertellen wij u waar u rekening mee moet houden en welke verzekeringen van toepassing zijn op uw nieuwe huis. Wij zullen hierbij rekening houden met uw wensen.

Nazorg

Zodra u eenmaal de hypotheek afgesloten heeft en in uw nieuwe huis woont, assisteren wij u graag om ervoor te zorgen dat uw hypotheek en verzekeringen bij uw persoonlijke situatie blijven passen. Wij staat klaar om al uw tussentijdse vragen te beantwoorden en zullen daarnaast periodiek contact met u opnemen of uw situatie is veranderd. Ook geven wij aan wanneer uw rentevaste periode bijna afloopt en geven hierover advies.